Polacy w natarciu na włoskich torach – ROK Cup Italy z biało-czerwoną siłą

Sezon włoskiego ROK Cup Italy dobiegł końca, a polscy kierowcy po raz kolejny udowodnili, że potrafią rywalizować jak równy z równym z najlepszymi zawodnikami świata. Po ośmiu rundach prestiżowej serii w klasyfikacjach generalnych widzimy wiele biało-czerwonych nazwisk, a największym sukcesem jest mistrzostwo Karola Pasiewicza w kat. Shifter ROK i wicemistrzostwo Tomasza Cichorackiego w kategorii Junior ROK.
W najmłodszej grupie Mini ROK U10 najlepiej poradził sobie Filip Stec z AMO Racing Team, który zakończył sezon na siódmym miejscu. Natan Lukas, mimo startu tylko w trzech rundach, zdołał zgromadzić aż 135 punktów i finiszował na piętnastej pozycji, a tuż za nim uplasował się Radek Czernicki.
Kategoria Mini ROK przyniosła Polsce kolejne powody do dumy. Dominik Wójcik uplasował się na szóstym miejscu, a Jan Gardzielik, startujący we wszystkich rundach, zakończył rywalizację na dziewiątej pozycji. Aleksander Pelikański, który pojawiał się na torze czterokrotnie, wywalczył osiemnaste miejsce w stawce liczącej aż 68 zawodników.
Największe emocje towarzyszyły jednak rywalizacji w Junior ROK. Tomasz Cichoracki z Bambini Racing, mimo że wystartował tylko w sześciu rundach, wywalczył tytuł wicemistrza Włoch, zdobywając 359 punktów. Polską siłę w tej kategorii pokazali także Błażej Kostrzewa (6. miejsce), Olek Mrozik (7.), Adrian Potępa (8.) i Natan Rybczyński (10.). Do tego dochodzą dobre wyniki Mateusza Wala, Julii Angelard, Borysa Błaszczyka i Mikołaja Gawlikowskiego, którzy również zakończyli sezon w czołowej dwudziestce. Co istotne, w Junior ROK sklasyfikowano aż 115 kierowców – obecność tak licznej grupy Polaków w ścisłej czołówce to wyraźny sygnał, że nasi zawodnicy należą do europejskiej elity.
Senior ROK to kolejna kategoria, w której Polacy zapisali się w historii tegorocznych rozgrywek. Colin Ważny (D&D Motorsport) zakończył sezon na siódmej pozycji, a tuż za nim, na ósmym miejscu, uplasował się Iwo Beszterda. Bardzo dobrze poradził sobie także Franek Lassota (16.), a kolejne punkty do polskiego dorobku dołożyli Franciszek Czapla, Ewa Banach, Antoni Makuch czy Łukasz Jezierski. W tej kategorii sklasyfikowano aż 89 zawodników z całego świata, co pokazuje, jak trudna była rywalizacja.
W Expert ROK Daniel Zając kilkukrotnie meldował się na podium, a cały sezon zakończył na czwartej pozycji. W czołowej dziesiątce znalazł się także Adrian Marcinkiewicz (7.), a Marcin Wnuk zamknął sezon na 25. miejscu.
W Super ROK Polskę reprezentował Bartosz Grzywacz, który zakończył rywalizację na czternastej pozycji w tabeli generalnej.
W kategorii Shifter ROK mistrzem Włoch został Karol Pasiewicz, który z imponującą sumą 412 punktów sięgnął po tytuł. To kolejny ogromny sukces polskiego kartingu w rywalizacji na włoskiej ziemi. W tej niezwykle wymagającej stawce, w której sklasyfikowano 56 kierowców, świetnie poradził sobie także Tymoteusz Ksiądz, kończąc sezon na trzynastym miejscu.
ROK Cup Italy to seria, w której ścigają się najbardziej utalentowani kierowcy młodego pokolenia z całego świata. Wysokie lokaty i wicemistrzostwo Tomasza Cichorackiego pokazują, że polscy zawodnicy w pełni zasługują na miano jednych z najgroźniejszych rywali w europejskim kartingu.